Analytics

måndag 6 november 2023

Oväntat inköp (ledtråd: nästan 96)

I helgen som var kände jag mig tvungen att ringa och kolla om bilen jag sett var såld eller om den fortfarande fanns kvar. Jag behövde kunna sluta fundera på annonsen jag hade sett. Jodå, den fanns kvar ännu men med någon eventuell spekulant. Så jag åkte iväg med en kompis och kikade på bilen. Vad var det då för bil? Jo en Saab 95 V4 från 1970. Ja, lite osäker är jag på hur modellåret räknas. Fordonsår på registreringen säger 1970 men det är kanske en årsmodell 1971 ändå. Det kan jag kika på senare då det inte har någon som helst betydelse för mig.



Bilen är i betydligt bättre skick än min 96:a som jag renoverar i denna blogg. Men det kommer förmodligen krävas lite svetsning, hur mycket återstår att se.

Roligt är att den är körbar så förutsättningarna känns ganska goda. Helhetsintrycket är hyfsat gott. Som synes är det skärmar av annan kulör och det beror på att de har bytts ut mot plastskärmar.

Jag kommer nog att skapa en liten renoveringsblogg för den här bilen med.

Säljaren var väldigt trevlig och hade själv några spännande Saabar i sitt garage.

På återseende!

Är det så att man finner nöje i att läsa vad jag pysslar med kan man prenumerera på inlägg via e-post. Då får man en notis när något nytt inlägg skapas. Om du anmäler dig får du ett mejl som du måste bekräfta. Du kan sedan när du vill avprenumerera från utskicken.

Prenumerera


En mejllista för nyhetsbrev för bloggen Saab 96TT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar