Det är inlägget är en sammanfattning av ett par olika tillfällen ute i garaget.
Höger bakre hjulhus hade lite rosthål längst upp i framkant men också en dålig lagning i nedre främre del. Dessa ytor har kapats rena och det var dags att passa in plåt och kapa till tröskeln till rätt längd. Det är inte så lätt när facit saknas.
Här var det egentligen tänkt att kapning av tröskeln skulle ha gjort enligt den svarta markeringen man kan se på tröskeln. Av någon anledning blev det inte så och det kommer egentligen inte spela någon större roll. Det är mest mitt petiga jag som får acceptera det.
Vy inifrån bilen där en plåtbit har passats in och snart ska punktas fast.
När svetsningen är klar på både ut- och insidan kan man enkelt slipa svetsarna och svetsen i vecket gavs en lätt rundning så att det ser ut som det gjort innan med den välvda linjen. Bilden gör det lite svårt att se hur det egentligen ser ut.
På insidan kvarstår att slipa svetsarna samt att svetsa fast tröskeln mot hjulhusplåten. Det blir nog intermittenta svetsar eftersom det lätt blir utmattningssprickor om man helsvetsar för mycket. Här har det nog original varit mer punktsvetsar.
På återseende!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar