Analytics

torsdag 25 mars 2021

Förberedelse av svetsen

Jag har gått och funderat på att köpa en tub med CO2 och förra veckan blev det av. En tub med 6kg kolsyra fick det blir. Det blir ett relativt smidigt format på tuben då. 5kg 0,6 mm svetstråd och en reduceringsventil för CO2.

Ikväll bytte jag flusstråd mot solid tråd och kopplade ihop tub med reduceringsventil och svetsen. Hade inte så mycket att prova på men hittade lite att svetsa på och det blir bra det här. Rent och fint kring fogen. Inte sprätter det speciellt mycket heller tycker jag, väldigt lite skulle jag säga. Efter det jag har läst trodde jag det skulle sprätta mer. Har även läst att det ska vara lite svårt att ställa in svetsen med CO2 men det tycker jag inte det var. 

Passade även på att montera två extra LED-armaturer så det blir lite mer ljus i garaget. 

Påsklov nästa vecka och då blir det kanske lite fix på bilen. 

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar