Analytics

torsdag 11 mars 2021

Demontering bakvagn var tanken

Ikväll skulle bussningen mitt på bakaxeln plockas loss så att bakaxeln kunde tas bort. Den stora skruven genom bussningen såg ut att sitta rejält fastrostad. Sprayande av rostlösare påbörjades illa kvickt. Hylsa 24 mm skulle det vara men jag insåg snabbt att jag bara har en sån och ingen fast nyckel i samma storlek. Min skiftnyckel som greppar det var lite otymplig men gick precis att få dit. Med mycket möda började jag lossa skruven. Skiftnyckeln fick bytas mot svetstång då den envisades med att hoppa ur läge hela tiden. Men till slut fick jag ge upp för denna gång. En krafthylsa får införskaffas så mutterknacken får stå för grovjobbet. 

Istället riktade jag lite uppmärksamhet på att knacka bort underredsmassa i hjulhuset. Lite kvarstår men det har i alla fall inte dykt upp mer rostig plåt. 

Lite mer marinering i rostlösare så ska nog skruven som håller bussningen ge med sig. 

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar