Analytics

söndag 3 maj 2020

Startförberedelser, del 4

Börjar fundera på om jag måste hitta på nya rubriker. Det kanske blir enormt många inlägg innan starten verkligen sker 😁

Idag började jag med att tömma ur kylarvätskan som fanns kvar i motorn.

Det mesta kylarvätskan tömdes ur då den extra kupévärmaranordningen bestående av tre radiatorer demonterades. Kylarvätskan såg rätt ok ut. 

Nästa sak på listan var att testa att köra generatorn, som är en likströmsgenerator, som en motor. Det gick dock inget vidare. Den rörde inte alls på sig. Jag beslutade att demontera generatorn för att undersöka den vidare utanför bilen. 

Med lite mer plats tillgänglig i motorrummet passade jag på att rengöra blocket mer. 

Med generatorn / vattenpumpen ute bilen ska jag även testa vattenpumpens funktion. Just nu känns den viktigare än generatorns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar