Analytics

måndag 13 januari 2020

Fortsatt rostletande

Igår blev det lite garagetid. Jag började med att dammsuga upp skräp under baksätets placering samt lite rost här och var på golvplåten. Stödet till baksätet togs ur och kommer att behöva lite nytt trä senare.






Passade även på att kolla mått på förstyvningarna i golvplåten. Jag funderar på vilka alternativ jag har, om jag ska köpa reparationsplåt från Saabklubben eller hitta på något annat. Det lär visa sig.

Under gårdagens bilfixande och ett antal tillfällen framöver kommer nog detta vara min bästa vän.





Det är en ärlig vän som avslöjar var rosten finns och ska bytas bort mot fräsch plåt.

Det gäller att försöka dokumentera så mycket som möjligt innan saker avlägsnas. Just nu är det svårt att veta vad som behövs framöver men det är synd att stå där en dag och sakna information om placering av diverse saker.





Sidorna med armstöd i baksätet plockades ur igår och sedan rostinventerades plåten där bakom. Det såg hyfsat ut men det fanns också områden på båda sidor som varit lagade tidigare. Kanske har lagningarna inte gjorts särskilt bra då det var kex just där igen.





Det börjar bli lite trångt runt bilen nu. Måste nog strukturera om lite framöver. Det finns en del saker som kanske åker upp på garagevinden så länge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar