Analytics

söndag 19 januari 2020

Bagageutrymmet

Ikväll hade jag tänkt plocka ur bränsletanken men då skruven som håller ena tankbandet var fastrostad och inte släppte fick det bli en fortsatt jakt på rost. Kanske egentligen ingen jakt på rost men att frilägga plåt och ta bort dämppappen från bagageutrymmets golv. Jag förstår den ursprungliga funktionen hos pappen men tyvärr har den också haft en annan mindre bra egenskap med. Eftersom vatten tagit sig in i bilen så har pappen effektivt hållit kvar fukten mot plåt skulle jag tro.


Jag började plocka loss pappen vilket var lätt ovanför dalarna i plåten. Sedan satt pappen olika hårt fast i plåten. På många ställen lossnade pappen lätt med hjälp av en spackelspade. Längre bak i bilen var det svårare men det beror nog på mindre rost i plåten eftersom golvet lutar framåt.

Detta jobb pausades lite och jag tog och demonterade solskydden, eller säkerhetssolskydden som det står angivet på dem. Eftersom de är i fint skick tänkte jag att det är bäst att plocka ut dem innan jag fastnar i dem på något vis när jag klättrar i och ur bilen.


Jag återgick till att kämpa med bagagerumsgolvet lite till.


Efter ett tag hade jag fått bort det mesta pappen och annat lös skräp. Nu går det ju att se var det ska lagas framöver.




Det var allt som hanns med denna kväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar