Analytics

torsdag 16 december 2021

Tröskelplåtar

Från början hade jag tänkt beställa kompletta plåtar till ovan- och undersidorna på trösklarna, eller jag gjorde till och med det. Men eftersom verkstaden inte hörde av sig om pris och leveransdatum tog jag idag och åkte förbi en annan verkstad för att kolla möjligheten att få detta tillverkat. Förfrågan idag gällde dock inte kompletta trösklar då jag kom på att det var väldigt onödigt när trösklarna i stort är i bra skick. Problemet med trösklarna är att de är gjorda i 1,5 mm plåt och det är en udda dimension som få verkstäder har hemma. Det skulle bli för dyrt på just den här verkstaden då jag skulle få betala för ett helt plåtark.

Eftersom den verkstad som jag från början kontaktat låg i närheten åkte jag dit för att kolla status. Jo, de kan fixa mina plåtar och redan till imorgon. Hoppas att de ringer imorgon och berättar att de är klara så jag har något att kanske svetsa in under min ledighet. Det visar sig 🙂

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar