Analytics

söndag 18 april 2021

Höger sidas nederkant klar

Idag började jag med att hämta in tanken från friggeboden till garaget för att mäta hur tankanslutningen sitter då jag fått tips att ha koll på det innan golvet i bagaget svetsas in. Det är dock inte dags att svetsa golvet än på ett tag. 

Därefter måttade jag hur den främre kanten som golvet ska ligga på ska se ut. Jag slipade även bort färgen för att kolla skicket på den främre väggen i bagageutrymmets nedre del.

Vinkelslipen sattes sedan i plåten på högersidans nedre kant längst fram mot tunneln för bakaxeln. Svetsning gjordes och det blev bra. Även om den gamla plåtens skick undersöks innan händer det att plåten bränns igenom då och då. Ingen panik, det är bara att laga med svets. Slipning av svetsen och sedan blev det städning. Då kom jag på att jag glömde ta kort under arbetets gång. Här är slutresultatet.

Svetstången håller golvet som provmonterades.

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar