Analytics

lördag 9 januari 2021

Paket

Idag hämtade jag ut ett paket vars innehåll jag beställde den 5 januari från Saabklubbens reservdelar och som kom igår. 

Vad innehållet var återkommer jag till lite senare. Jag måste bara ge en eloge till Saabklubbens reservdelar som alltid levererar snabbt! 

Jag var ute och rensade i motorrummet nu när det finns plats efter att motorn och växellådan lyfts ut. Det var mycket jord och sand blandat med olja och lite smörjfett. Under allt skräp såg det faktiskt bra ut. De hål som finns i bakkant på främre hjulhusen var ju kända tidigare. Det såg bra ut från motorrummets golvplåt mot torpedväggen. Annat är det inne i kupén.
Huvudbromscylindern var faktiskt lätt att demontera. Jobbigast var nog att komma åt att skruva ut stötstången från klykan på bromspedalen då det är lite för trångt runt bilen just nu och det var svårt att öppna förarsidans dörr. Återstår att se om det går att få liv i huvudbromscylindern. 
Paketet då? Jo, naturligtvis var det, som kanske en del som läst tidigare inlägg listat ut, golvet till bagageutrymmet. Får se när det ska svetsas i.

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar