Analytics

söndag 9 augusti 2020

Oändligt bagageutrymme

Ikväll var det dags att få igång regelbundenheten i renoverandet. Semestern är slut och vardagen börjar imorgon och då passade det bra att köra igång med garagesöndag igen.

Jag har funderat lite på vad som ska bli nästa steg. När jag satt på mig mekarkläderna kändes det naturligt att ta itu med bagageutrymmet. Golvet i bagageutrymmet är rostigt i kanterna och på sina ställen intill den tvärgående plåten som tanken ligger mot.



På bilderna ovan har jag redan hunnit börja såga lite med sticksågen. Jag fortsatte att såga och höll mig utanför överlapp i fram- och bakkant på golvet. På sidorna ligger ju golvet nedbockat 90 grader och punktat i sidoväggen som går ner under golvets nivå ca 2 cm.

Nedan ses det urkapade golvet. Tanken är att om möjligt reparera det. Om det inte känns som en bra lösning blir det nog att köpa ett nytillverkat från Saabklubben eller låta tillverka ett. Tillverkar man ett går det inte att få exakt som originalet men kanske tillräckligt bra.

Jag slipade en del på golvet för att undersöka skicket men jag störde en av mina döttrars sömn med oljudet så jag får fortsätta med det en annan gång.

Genom att kapa ur bagagerumsgolvet erhålls ett nästintill oändligt bagageutrymme. Dock blir det svårt att få med sig sakerna även om man kan lasta i mycket... ;-)


På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar