Analytics

fredag 28 augusti 2020

Bagagerumsgolv del 3

Igår blev det lite tid i garaget igen. Jag fortsatte med att rensa det som var kvar av bagagerumsgolvet mot övriga karossen. Det tar lite tid att borra ur punktsvetsarna och ta bort plåten. Användandet av vinkelslipen krävde lite plåt som stoppade gnistorna från att flyga runt i hela garaget. Även om man inte använder vinkelslipen så mycket blir det en hel del damm och skräp från den. 
 
Jag riktade upp kanten efter att den hade rensats från gamla plåten. Det krävs lite reparationer längs kanten men det kändes rätt ok ändå. Längst in mot hörnet kommer jag skära bort det som sitter kvar och svetsa in en ny kant. Då blir jag av med den gamla delen av golvet samtidigt. 
Jag fortsatte med att rensa på samma sätt längs den bakre kanten.
Här är det hörnen som behöver lagas. Kanten riktades upp hyfsat. 
Mer hann jag inte med innan städning men det finns kvar nästa gång att fortsätta på där jag slutade 😉

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar