Åtkomsten till motorrummet blir ju galet bra med huven demonterad. Huven är ganska lättförvarad och lätt att lyfta.
Båda framskärmarna demonterades lätt och hjulhusen undersöktes. Det högra är lagat tidigare men ska nog göras om. Kul nog bedömmer jag att det ser bra ut. Jobb finns men jag trodde det skulle vara värre.
Framskärmarnas skick är bättre än bakskärmarnas. Arbetet med dessa blir inte bli så omfattande.
Diverse skruvar fick sig en omgång av rostlösaren, man vet aldrig när jag vill lossa på dem så det är bra att förbereda.
Stötfångaren fram plockades bort. Inga skruvar hade rostat fast här och inte var de till skärmarna heller svåra att få bort.
Isoleringsmaterial plockades bort inne i kupén mot torpeden för att frilägga mer av kommande svetsjobb.
Snart måste jag nog beställa en rotor till fördelaren så jag kan göra ett startförsök. Bra att veta om den startar eller inte innan motorn lyfts ur för åtkomst till karossjobb.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar