Analytics

lördag 20 januari 2024

Vänster tröskel, del 3

Idag blev det en kortare sväng ut i garaget igen. Smidigt när svetsning står på schemat eftersom jag inte behövde backa ut 900:an vilket jag annars gör då det blir sjukt smutsigt av slipande med vinkelslipen samt att risken är stor att det far gnistregn mot den.

Jag körde på med svetsning av undre tröskelplåten. Punktsvetsning efter punksvetsning. Lite mitt på slipade jag ner punktsvetsarna med fingerslipen. Jag hade lite problem att få den genombränning jag ville så svetsarna byggde lite mer på höjden. Den blev hyfsat bra genombränning men jag har ändå tänkt att svetsa från andra sidan för att sedan kunna slipa plant. Det behövs på höger tröskels undersida med.


Arbetet avslutades med rostskyddande av plåten invändigt i tröskeln.


Det återstår fortfarande lite arbete på tröskeln i framkant mot främre hjulhuset, runt de sista 150 mm av tröskeln. Jag ska skära av den nya plåten för att komma åt att byta lite mer av den ursprungliga tröskelplåten som verkar lite dålig. Eftersom detta arbete ska göras har jag inte heller svetsat fast sista biten av nya plåten mot den ursprungliga plåten.

På återseende!

Är det så att man finner nöje i att läsa vad jag pysslar med kan man prenumerera på inlägg via e-post. Då får man en notis när något nytt inlägg skapas. Om du anmäler dig får du ett mejl som du måste bekräfta. Du kan sedan när du vill avprenumerera från utskicken.

Prenumerera


En mejllista för nyhetsbrev för bloggen Saab 96TT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar