Analytics

onsdag 19 januari 2022

Benbrottsanpassad aktivitet

Med ett benbrott och en klumpig ortos på höger fot är det mesta i vardagen en utmaning. Inte riktigt samma utmaning som att rostlaga en gammel-Saab kanske.

Vad klarar man av för bilrelaterade saker i detta läge? Jo, bland annat kan man kika på lite Youtube-klipp på 96 2-taktare (vilket även hade hänt utan brutet ben).

Jag kan rekommendera följande tre klipp.

Min renovering har ambitionen att hamna närmare original än klipp 1 men det är likväl ett imponerande jobb som utförs.


Klipp 2 är tvätt av en Saab 96 från 1962 som har stått orörd alldeles för länge.


Klipp 3 är en polering av bilen i klipp 2. Kul resultat. Alltid en svår fråga mellan att behålla originallack eller lackera om. 

Foten känns bättre så jag får se om jag kommer kunna göra något i garaget innan ortosen ska bort om snart 3 veckor. Jag är dock tveksam till det. 

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar