Analytics

fredag 4 december 2020

Ta lite mått till ny kostym

Näe, någon kostym blir det väl inte av det här. Däremot var kvällens arbete att ta de sista måtten till kupégolvet och trösklarna. Skulle som vanligt ha varit ute igår istället men ibland kommer det saker i vägen.
Profilmall, vinkelmätare, skjutmått och tumstock användes det ikväll. I princip gjorde jag det mesta av detta i våras redan. Jag till och med en 3D CAD-modell och en plåtutbredning 95% klar. Kom inte längre då men nu är tanken att beställa ett golv och plåtar till trösklarna. Får ser om de jag pratat med i våras om att tillverka fortfarande är sugna på det.
I övrigt tog jag lite mått på andra saker som ska tillverkas men de måtten har jag nog kanske redan någonstans. Är det någon som har koll på plåttjocklek på golvet och trösklarna? Trösklarna ligger på ca 1,5 mm men golvet får nog bli 1,2 mm.

Städade också i garaget för det är damm och skräp överallt. Därför kikade jag även lite i garaget då jag måste bygga ett ventilationssystem för att få bort all möjlig damm från luften. Vi får se när det händer. 

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar