Analytics

torsdag 5 november 2020

Underredsmassa bort

Nu har det gått lägre tid än önskat från förra inlägget. Jag var tvungen att renovera ett bromsok bak till min T8 Special som läckte samt byta ABS-ring på ena framhjulet på vår og9-3 då ABS:en gick in vid lågfartsbromsning pga sprucken ABS-ring.

I garaget fanns delar av barnens studsmatta på tork ikväll så det blev ingen rondellkörning och svetsning. 

Jag bestämde mig för att ta bort underredsmassan i höger hjulhus bak. Jag hade köpt ett wirehjul till borrmaskinen som skulle testas.
Här är en bild på hjulhuset innan arbetet började. Jag har skapat bort en del innan. 
Det gick ganska bra att köra med wirehjulet men det måste borstas ur då och då med en stålborste eller borsta mot en vass kant. Det som också fungerade bra var att byta rotationsriktning på borrmaskinen. Men på många ställen börjar underredsmassan kladda och fastna i wirehjulet. Totalt sett gick det ändå bra.
Bakaxeln behöver demonteras för att lättare få bort det sista samt för att det ska gå att fixa kanterna som bagagerumsgolvet ska fästa mot. 

Nya tag nästa gång. På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar