Sedan jag den 4 augusti 2019 åkte 115 mil med bilsläp tur och retur för att hämta upp min Saab 96 av årsmodell 1960 och därmed en tvåtaktsmotor har jag funderat på om det är någon idé att blogga om bilen och mitt kommande arbete med den. Nu har jag beslutat mig för att jag gör det och främst för min egen skull. Bloggen får bli min arbetsdagbok helt enkelt.
Bilen kommer jag att beskriva senare.
Jag önskar att om det är någon som ser denna blogg och har negativa kommentarer om bilen eller mitt arbete, att den personen tar sina kommentarer någon annanstans. Det är roligare med konstruktiva kommentarer!
Analytics
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
-
Ikväll blev det att demontera bromsvätskebehållaren efter att rostlösaren fått dra sen förra vecka. Behållaren lossnade lätt men den har en ...
-
Igår blev det äntligen av att börja svetsa på bilen. Av olika anledningar har det varit svårare att hålla regelbundna torsdagar som garagekv...
-
Här kommer lite information om vad jag har gjort de två senaste gångerna i garaget. Men först, jag har varit och köpt två motorer men inte u...
-
Eftersom jag hade sån tur att det finns vänliga själar där jag bor så kunde jag som jag tidigare berättat låna en motorlyft av Sture. Arbete...
-
Idag var det dags att prova starta med oljeblandad bensin. Förgasaren skruvades upp och bränslekammaren fylldes med oljeblandad bensin. Jag ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar